Aftellen - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Esther Wildenberg - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Esther Wildenberg - WaarBenJij.nu

Aftellen

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 September 2013 | Nederland, Geldrop

Goh, het komt nu allemaal wel heel dichtbij: over 5 dagen vertrek ik al! Ik heb er heel veel zin in, maar tegelijkertijd vind ik het ook wel heel spannend dat ik, het meisje dat nog nooit langer dan twee weken van huis is geweest, dat zo lang het ook maar enigszins kan haar eigen kussen overal mee naartoe neemt en dat altijd een flesje desinfecteergel met zich meedraagt, nu drie maanden gaat verblijven in zo goedkoop mogelijke hostels in landen aan de andere kant van de wereld. Als ik thuis maar niet ga missen.. Maar vooral dus heel veel zin! Ik kan echt niet wachten tot we vertrekken! Alle verhalen die ik hoor klinken zo leuk. Hopelijk gaan we heel mooie dingen zien en beleven. Het voelt als een voorrecht om voor zo’n lange tijd niet te hoeven werken en reizend te kunnen leven. Hoe bijzonder is het om alles even achter te laten en met alleen een rugzag (en Emmy dan) te vertrekken. Maar oke, genoeg sentimentele praat, hier nog even de feiten over hoe de reis er precies uit gaat zien:

Donderdag 3 oktober vertrekken we om 14.15 uur naar Bangkok. Daar zullen we een paar dagen blijven, waarna we richting het noorden gaan, naar Chiang Mai. Vanaf dan gaan we echt back to the basics tijdens een hiking trek van drie dagen. We slapen deze nachten bij een thaise bergstam waar ze “slechts primitieve sanitaire voorzieningen” zullen hebben. En ik heb er nog zin in ook! Hierna reizen we naar het zuiden van Thailand, naar Khao Sok National Park, waar we het 160 miljoen jaar oude regenwoud gaan bekijken (Ter vergelijking; de mens is 0,5 miljoen jaar oud). En op het einde van onze tijd in Thailand kunnen we nog even bijkomen op prachtige eilanden (zeggen ze), namelijk Koh Samui en Koh Tao. Op 22 oktober zullen we verder gaan naar Australië. Hier reizen we vanaf Sydney langs de kust naar het noorden. Verder hebben we hiervoor nog geen planning. Waar we heen gaan en hoe lang we overal blijven, beslissen we daar, zolang we op tweede kerstdag maar in Cairns zijn. Op die dag vliegen we namelijk naar Alice Springs, een stad in the middle of nowhere met nog minder inwoners dan Geldrop. Dit is het Aboriginal gedeelte van Australië. We zullen hier 4 dagen blijven en in deze dagen ook nog Uluru met de beroemde Ayers Rock bezoeken. Vervolgens gaan we weer terug naar Sydney en zullen we daar 2014 inluiden. Op 6 januari vertrekken we naar Hong Kong, waar we nog twee dagen blijven en op 9 januari zullen we op Nederlandse bodem staan.

Op deze website hoop ik jullie op de hoogte houden van hoe het allemaal gaat zijn. :)

• 02 Oktober 2013 - 23:24

Stephana:

Jeetje Es.. nu is het echt zo ver.... je gaat over een paar uur.
    Het enige wat ik kan doen is je een hele fijne tijd wensen :) bij deze dus een hele fijne vakantie voor jullie allebei en geniet ervan

xxx