Het zuiden; Khao Sok, Koh Samui en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Esther Wildenberg - WaarBenJij.nu Het zuiden; Khao Sok, Koh Samui en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Esther Wildenberg - WaarBenJij.nu

Het zuiden; Khao Sok, Koh Samui en Koh Tao

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Oktober 2013 | Thailand, Koh Tao

Van de engste reis in het vorige verslag, naar een van de leukste reizen dit keer; de nachttrein. We hadden al heel wat horrorverhalen over deze rit aangehoord, over dat het ijskoud of snikheet zou zijn, over heel veel kakkerlakken, over ontsporingen. We hadden niet echt zin om dit 12 uur door te maken, dus ons plan was om op tijd te gaan slapen en zo min mogelijk te merken van al deze drama. Maar toen we een bar ontdekten in de trein (een bar in een trein, hoe cool!) liep dat plan natuurlijk in de soep. We dronken een paar chang biertjes en op een gegeven moment begonnen Emmy en ik met dansen. De rest van onze groep deed meteen mee. En daarna de andere toeristen in de bar. En daarna het personeel. Het was fantastisch! Hierna heb ik nog een paar uurtjes heerlijk geslapen en toen waren we al op bestemming: Khao Sok. In een heel cool busje met dikke boxen reisden we verder naar het national park, waar we een boottocht gedaan hebben. Het was super mooi! Een heel groot meer, met eromheen allemaal rotsen en planten. Als je over het water keek, leek het wel zo'n infinitypool, heel apart. Met het bootje stopten we bij een watervalletje, een grot en bij allemaal hutjes op het water. Hier gingen we lunchen en zwemmen. Het was een hele kalme en ontspannende plek.

De vier dagen hierna brachten we door op de eilanden Koh Samui en Koh Tao en bestonden vooral uit strand, zee, uiteten en feestjes. De zee is super mooi bij Koh Samui en vooral bij Koh Tao. Wit strand en super helder water. We hebben ook gesnorkeld. Je zag koraal en overal fel gekleurde visjes. Ik dacht bijna dat we in seaworld waren i.p.v. in de echte zee. In de avonden hebben we buckets cocktails gedronken, op het strand en met onze voeten in de zee gedanst, een ladyboyshow bekeken, met ladyboys gedanst, ballonnen met lachgas geademd (wat een beetje tegenviel, want je gaat er dus niet van lachen), een spanjaard gedwongen een hagedis uit onze kamer te verwijderen (uiteindelijk heeft hij de hele kast waar het monster onder zat buiten gezet) en wensballonnen in de lucht gelaten. Helaas kwam die van Ems en mij maar twee meter hoog en stak toen een palmboom in de fik. Stiekem vonden wij dit heel grappig. Het waren vier mega chille dagen, die veel te snel voorbij gingen. Helaas moesten we zaterdagavond alweer met de nachttrein terug naar Bangkok. Dit keer merkten we de kakkerlakken wel op. Het was even paniek, maar uiteindelijk vond ik ze best lief. In Bangkok zijn we nog naar de Chatuchak Weekend Market geweest, 63 verdiepingen naar boven gegaan in de Lebua at State Tower Skybar (helaas was dat verboden voor mensen met flipflops, dus werden we al vrij snel weggestuurd), zijn we uiteten geweest met drie van onze nieuwe vrienden en heb ik nog een halve gebakken worm geproefd. Dat laatste is niet aan te raden.

Dat was Thailand! Het volgende verslag komt vanuit Australië!

Tot schrijfs en liefs,
Esther

• 22 Oktober 2013 - 08:29

Coco:

Klinkt allemaal heel goed Es!
    Leuk om je verslagen elke keer te lezen, blijven we goed op de hoogte!

Geniet er maar van, voor je t weet is t voorbij!

Dikke kus,
    Coco

• 22 Oktober 2013 - 17:15

Jolein:

Echt genoten dus! Hopen dat Australië ook zo wordt!

• 05 Maart 2014 - 09:42

Laurence:

Beste, Wij gaan deze zomer naar Koh Samui : maar waar is de vraag? Chaweng of aan de andere kant ? Zijn er in het zuiden ook gezellige bars en restaurants zoals in Chaweng ? Chaweng lijkt ons héél erg toeristisch en nachtclubs. Hebben jullie ervaring hierin?Hartelijk dank voor jullie reactie, grtjs Laurence